Οδηγός τρόπου σκέψης αγοράς smartphone

Μια από τις πιο κλασικές συζητήσεις που μπορεί κάποιος να ακούσει σε πηγαδάκια φίλων είναι το τι κινητό να επιλέξει κανείς. Αυτό αποκτάει πια μεγαλύτερη βαρύτητα υπό την λογική ότι τα Χριστούγεννα έχουμε έξτρα μισθούς ή μάζεμα χρημάτων από συγγενείς ή από κάλαντα και από την άλλη κάποιες προσφορές. Αλλά το θέμα των προσφορών είναι κάτι περίεργο στην Ελλάδα και στα μεγάλα πολυκαταστήματα. Εμείς θα ρίξουμε λίγο το βάρος στην επιλογή της συσκευής.

Όταν έρχεται η ώρα της επιλογής της συσκευής, το πιο κλασικό είναι να συμβουλευτεί φίλους ή φόρουμ ή πωλητές ή να πάει με βάση την τάση της εποχής. Όλα αυτά ακόμα δεν εμπεριέχουν το πιο σημαντικό παράγοντα, την τιμή. Εδώ ξεκινάει ουσιαστικά το μεγαλύτερο πρόβλημα, γιατί κάθε ένας από τις κατηγορίες που συμβουλεύονται, δεν είναι αντικειμενικές και το πιο σημαντικό, δεν είναι αγοραστοκεντρικό δηλαδή δεν έχουν ως επίκεντρο τις προτιμήσεις του υποψηφίου αγοραστή.

Αναλύοντας τις ομάδες επιρροής, οι φίλοι σου συνήθως θα σου προτείνουν συσκευή την οποία θέλανε να πάρουν αλλά δεν μπορούσαν ή μια συσκευή που είναι κάτοχοι και την υπερασπίζονται. Το φόρουμ, είναι και αυτό κάτι αντίστοιχο με τους φίλους μόνο που είναι άγνωστοι φίλοι που σκέφτεσαι να τους εμπιστευτείς τυφλά. Οι φίλοι είναι φανεροί. Οι πωλητές είναι μια άλλη κατηγορία όπου έχουν πάρει εντολή ή γραμμή αν θέλετε, να προωθήσουν συγκεκριμένες συσκευές ανάλογα το τι χρειάζεται να φύγει ή αν υπάρχει κάποια προσφορά. Τέλος, η τάση της εποχής σχετίζονται με διαφημιστικές καμπάνιες που επί των πλείστων είναι από μεγάλες εταιρίες τύπου Samsung ή Apple ή Huawei. Αυτός είναι ο λόγος που σου έρχεται στο μυαλό σου πρώτα αυτές οι εταιρίες.

Όλα τα παραπάνω είναι μια διαπίστωση το τι συμβαίνει και κατά την γνώμη μας λανθασμένα. Εμείς εδώ θα παρουσιάσουμε κάποιες γενικές αρχές που πρέπει να απαρτίζει την επιλογή μας.

Η τιμή

Η πιο σημαντική παράμετρος από όλα. Αν δεν έχεις μαρούλι, τότε όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Οπότε, ο σημαντικό είναι να σκεφτείς τα λεφτά που θες να διαθέσεις για μια αγορά. Τώρα, ακόμη και αυτό δεν είναι απόλυτο γιατί εξαρτάται αν θα τα δώσεις όλα αμέσως τα χρήματα ή με δόσεις, και αν αντέχεις τις δόσεις και για πόσο χρονικό διάστημα.

Σκοπός απόκτησης

Εδώ είναι το μεγαλύτερο ρεζουμέ της υπόθεσης. Ο λόγος που θέλουμε να πάρουμε μια συσκευή. Κάποιοι το θέλουν για να φωτογραφίζονται όλη μέρα και να ανεβάζουν φωτογραφίες στο Instagram. Άλλοι θέλουν για απλά πράγματα τύπου τηλέφωνο-Viber – Facebook. Άλλοι θέλουν ναυαρχίδα για να επιδεικνύονται και να είναι in-style. Άλλοι θέλουν λίγο απ’ όλα αλλά με μεγάλη στην μπαταρία. Άλλοι θέλουν τέλεια εμπειρία χρήσης. Άλλοι θέλουν να ανήκουν σε κάποιο fanboy στρατόπεδο. Άλλοι θέλουν μια συσκευή που να αγοράσουν χωρίς να βάλουν πολλά λεφτά λόγω επιδότησης συσκευής. Άλλοι θέλουν συσκευή καμικάζι ώστε να πειραματίζονται.

Χρονική διάρκεια συσκευής

Αυτό είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας που σπάνια κάποιος το βάζει στο τραπέζι. Συνήθως κάποιοι ή η πλειοψηφία αγοράζει συσκευή που θέλει να κρατήσει καιρό αλλά στο ενάμιση χρόνο με το πρώτο lag, λένε ότι η συσκευή τα έφτυσε. Έτσι κάθε χρόνο οι πλειοψηφία θέλει νέα συσκευή και ένας επίσης λόγος είναι η έκδοση του λειτουργικού που τρέχει η συσκευή που προσφέρει νέα χαρακτηριστικά.

Τελικά τι να πάρω;

Η απάντηση είναι απλή. Συνδύασε τις δύο κατηγορίες και η απάντηση είναι μπροστά σου. Θες φωτογραφικό smartphone, ανεβαίνεις πάνω από 300€. Θες budget phone, παίζεις μέχρι 150€. Θες ναυαρχίδα, ανεβαίνεις στα 1000€. Θες budget ναυαρχίδα, πας στα 600€. Θες εμπειρία χρήσης; Πας στα 300€ ή στα 1000€. Αν έχεις σφικτό budget, πας σε Xiaomi. Είσαι στη μικρομεσαία κατηγορία χρημάτων; Παίζεις Xiaomi ή Huawei τα lite περσινα μοντέλα και άντε Motorola. Θες εμπειρία χρήσης αλλά με μικρό budget? Πας σε Xiaomi mi A1. Θες φωτογραφικό smartphone σε μετρό τιμή; Πας σε Huawei τύπου P10. Θες budget ναυαρχίδες; Πας είτε Xiaomi mi 6 ή OnePlus. Θες ναυαρχίδα; Πας σε Samsung S8 ή Note 8. Θες κορυφαία εμπειρία χρήσης; Πας σε Pixel. Τόσο απλά.

Το μυστικό είναι να ισορροπήσεις τα χρήματα που θα διαθέσεις με τις πραγματικές σου ανάγκες. Σίγουρα το περιβάλλον, σου επιτάσσει κάτι άλλο για να είσαι στη μόδα αλλά ο σωστός καταναλωτής είναι αυτός που αναγνωρίζει τι θέλει για να μεγιστοποιήσει την χρησιμότητα της συσκευής του. Καλή χρονιά να έχετε και καλές σωστές αγορές.